І Бібліотечний форум Житомирщини – 2018, організований Житомирською обласною бібліотекою для дітей за грантової підтримки Українського культурного фонду та за сприяння управління культури та туризму ОДА, відбувся навіть краще, ніж очікувалось. Бібліотекарі, науковці, фахівці галузі культури і мистецтв, архівної справи тощо говорили про потреби, проблеми та здобутки у сфері підтримки дитячого читання.
Чи поступляться книгозбірні розвою новітніх технологій? «Сьогодні все більша кількість людей відчуває інформаційне перенасичення: Інтернетом, тим негативом, що йде з нього та з різного плану ЗМІ. Причому, це перенасичення відчувають і дорослі, і діти. А книга, жива паперова книга, якій традиційно пророкували загибель з появою електронного замінника (як свого часу театру, живопису, ремеслам), – стає віддушиною, засобом морально-естетичної релаксації.», – констатує директор обласної бібліотеки для дітей Людмила Михальчук. Важливість дитячого читання переоцінити важко. Можливо, той факт, що організатор форуму саме обласна дитяча бібліотека – є найкрасномовнішим підтвердженням тези: «У пріоритеті – дитяче читання». Таку ж назву, до слова, носила і одна із секцій. А саме та, що працювала у читальному залі відділу обслуговування учнів 5-9 класів.
За матеріалами виступу "Феномен під знаком "АРТ": інновації у роботі з читачами" Тетяни Данилевич, завідуючої відділом обслуговування учнів 5-9 класів
Роль книги у формуванні інтелекту та духовності дитини неможливо переоцінити. Для майбутнього кожної нації надзвичайно важливо, як проходить процес входження дітей у світ книжкової культури, в якому стані знаходиться сфера підтримки читання юних.
Чи поступляться книгозбірні розвою новітніх технологій? «Сьогодні все більша кількість людей відчуває інформаційне перенасичення: Інтернетом, тим негативом, що йде з нього та з різного плану ЗМІ. Причому, це перенасичення відчувають і дорослі, і діти. А книга, жива паперова книга, якій традиційно пророкували загибель з появою електронного замінника (як свого часу театру, живопису, ремеслам), – стає віддушиною, засобом морально-естетичної релаксації.», – констатує директор обласної бібліотеки для дітей Людмила Михальчук. Важливість дитячого читання переоцінити важко. Можливо, той факт, що організатор форуму саме обласна дитяча бібліотека – є найкрасномовнішим підтвердженням тези: «У пріоритеті – дитяче читання». Таку ж назву, до слова, носила і одна із секцій. А саме та, що працювала у читальному залі відділу обслуговування учнів 5-9 класів.
За матеріалами виступу "Феномен під знаком "АРТ": інновації у роботі з читачами" Тетяни Данилевич, завідуючої відділом обслуговування учнів 5-9 класів
Роль книги у формуванні інтелекту та духовності дитини неможливо переоцінити. Для майбутнього кожної нації надзвичайно важливо, як проходить процес входження дітей у світ книжкової культури, в якому стані знаходиться сфера підтримки читання юних.
Бібліотека сьогодні, як ніколи має великі можливості, щоб стати місцем, як особистісного розвитку кожного читача, так і власне бібліотекаря, здатного до творчого самовираження та особистісного зростання.
Спільна активна діяльність дає АРТ-команді можливість і якнайкраще представити творчість митця, і залучити дітей до своєрідної дослідницької роботи, до пошуку інформації у книзі. Застосовуючи інтерактивні прийоми під час роботи з читачами, АРТ-група бібліотеки постійно знаходиться з ними на зв'язку. Адже, плекати читача, серце якого відкрите для сприйняття, головне завдання бібліотечного «Гелікоптера АРТ-ідей», яке реалізовують: АРТ-десант, АРТ-караван, АРТ-book-тренери і тінейджерський АРТ-загін...
...У творчому єднанні - АРТ-командою бібліотекарів і партнерів ми будемо і надалі впроваджувати цікаві ідеї у життя, влаштовувати «арт-зустрічі з диво-книгою».
Спільна активна діяльність дає АРТ-команді можливість і якнайкраще представити творчість митця, і залучити дітей до своєрідної дослідницької роботи, до пошуку інформації у книзі. Застосовуючи інтерактивні прийоми під час роботи з читачами, АРТ-група бібліотеки постійно знаходиться з ними на зв'язку. Адже, плекати читача, серце якого відкрите для сприйняття, головне завдання бібліотечного «Гелікоптера АРТ-ідей», яке реалізовують: АРТ-десант, АРТ-караван, АРТ-book-тренери і тінейджерський АРТ-загін...
...У творчому єднанні - АРТ-командою бібліотекарів і партнерів ми будемо і надалі впроваджувати цікаві ідеї у життя, влаштовувати «арт-зустрічі з диво-книгою».
За матеріалами виступу «Бердичівська міська бібліотека для дітей – територія читання і не лише…» Валентини Петрухіної, заступника директора Бердичівської ЦБС з питань обслуговування.
Проблема з читанням не нова, хоча наразі набула загрозливих масштабів. Отож завдання кожного бібліотекаря – зробити все, аби, якщо не ліквідувати її, то відчутно пом’якшити. Прищеплення любові до читання дітям – один з найефективніших методів. Колектив Бердичівської міської бібліотеки, що з 2015 року, з моменту відкриття Музею єврейства перетворилася на культурно-інформаційний центр, намагається зацікавити маленьких читачів усіма доступними способами, починаючи від яскраво оформлених тематичних вітрин. Діти залучаються не лише до читання – головного тренду бібліотеки, а й до активної участі в діяльності закладу: створення та реалізації сценаріїв різноманітних заходів та вистав, пошуку потрібної інформації в книгах, періодиці, мережі Інтернет, архівних сховищах, що виявилося захопливою справою для юних дослідників. Водночас розвивається краєзнавство, діти вчаться правильно формулювати питання та самостійно знаходити відповіді, бути креативними та вміти практично застосовувати свої знання і таланти. Така робота сприяє справді патріотичному вихованню: з гордістю за свій край, з живим почуттям особистої причетності до його історії, почуття господаря. Заохочують до читання і різноманітні майстер-класи, зокрема – самопідготовка до них, зустрічі з живими письменниками та щомісячні одночасні відвідини бібліотекарями, згуртованими у три групи, усіх 15-ти шкіл міста. Бібліотекар в роботі з дітьми має бути не авторитарним проводирем, а делікатним помічником, який насамперед підкаже різницю між цінною інформацією і інформаційним непотребом. Багато в чому загальносуспільне завтра залежить від того, що читають діти та чи читають взагалі, адже яке майбутнє вони збудують, в такому нам і доведеться жити.
Проблема з читанням не нова, хоча наразі набула загрозливих масштабів. Отож завдання кожного бібліотекаря – зробити все, аби, якщо не ліквідувати її, то відчутно пом’якшити. Прищеплення любові до читання дітям – один з найефективніших методів. Колектив Бердичівської міської бібліотеки, що з 2015 року, з моменту відкриття Музею єврейства перетворилася на культурно-інформаційний центр, намагається зацікавити маленьких читачів усіма доступними способами, починаючи від яскраво оформлених тематичних вітрин. Діти залучаються не лише до читання – головного тренду бібліотеки, а й до активної участі в діяльності закладу: створення та реалізації сценаріїв різноманітних заходів та вистав, пошуку потрібної інформації в книгах, періодиці, мережі Інтернет, архівних сховищах, що виявилося захопливою справою для юних дослідників. Водночас розвивається краєзнавство, діти вчаться правильно формулювати питання та самостійно знаходити відповіді, бути креативними та вміти практично застосовувати свої знання і таланти. Така робота сприяє справді патріотичному вихованню: з гордістю за свій край, з живим почуттям особистої причетності до його історії, почуття господаря. Заохочують до читання і різноманітні майстер-класи, зокрема – самопідготовка до них, зустрічі з живими письменниками та щомісячні одночасні відвідини бібліотекарями, згуртованими у три групи, усіх 15-ти шкіл міста. Бібліотекар в роботі з дітьми має бути не авторитарним проводирем, а делікатним помічником, який насамперед підкаже різницю між цінною інформацією і інформаційним непотребом. Багато в чому загальносуспільне завтра залежить від того, що читають діти та чи читають взагалі, адже яке майбутнє вони збудують, в такому нам і доведеться жити.
Дякую всім, хто долучився до відкритого діалогу під час роботи секції «У пріоритеті дитяче читання»
І Бібліотечного форуму Житомирщини.
- Н. Астрахан, доктор філологічних наук, доцент кафедри германської філології та зарубіжної літератури з виступом "Гаррі Поттер і радість навчати й навчатися";
- О. Бовкун, молодший науковий співробітник літературно-меморіального музею В. Г. Короленка з виступу "Дитячі характери у творах В. Г. Короленка";
- Є. Канчура, кандидат філологічних наук, співголова Центру з дослідження літератури фентезі при Інституті літератури НАНУ ім. Т. Г. Шевченка з виступом "Чому діти читають фентезі? Презентація дослідницьких центрів, принципи відбору літератури для читання";
- Світлана Штатська –поетеса, член Спілки письменників України з виступом "Книга для дітей. Із особистого досвіду";
- І. Шурпан, викладач Житомирського коледжу культури і мистецтв імені Івана Огієнка з виступом "Новий час - нові книги. Читаємо граючи";
- М. Рудак, поетеса, голова Міжнародного братства Юрка Ґудзя, член Національної спілки журналістів України з виступом ""Зацікавленність дітей у читанні художньої літератури";
- В. Бендерська, поетеса, член Міжнародного союзу письменників Єрусалима та Міжнародної гільдії письменників з виступом "Гортаючи сторінки майбутньої антології "ПАРК Шодуара";
- С. Соболевська, письменниця, поетеса, драматург, перекладачка, авторка казок для дітей з виступом "Дитяча література як елемент соціокультурної комунікації";
- О. Корж, письменниця, журналіст, бібліотекар з виступом «Найкращий стимул – особистий приклад»;
- К. Дацун, художниця-графік з виступом "Сприйняття світу творчо-обдарованою дитиною"
та бібліотекарі Житомира та Житомирської області.
Немає коментарів :
Дописати коментар